Aktuella artiklar | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet | Naturliga oljor

Uppladdningsdrink med chiafrön

Drink med chiafrön

Omega 3 och kostfiber! Gör som det legendariska löparfolket i Tarahumara i Mexico. Ett bra och enkelt sätt att starta dagen eller som uppladdning inför ditt maraton!

Ingredienser

1 glas/portion

1 glas vatten

1 msk chiafrön

1 pressad lime

1 msk honung


Gör så här

Rör ned chiafrön i vattnet. Låt dem ligga i blöt några minuter och rör sedan om. Ju längre de ligger i vattnet desto mer gel bildas. Tillsätt en pressad lime och söta med honung efter smak.

Tips! Du kan också använda chiafrön i bakning, smoothie m.m. Lime kan bytas mot citron.

Nyttiga tillbehör

 
Chiafrön EKO

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

  Chiapudding grundrecept

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
  Receptmeny för en detox

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
  Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
  Därför är chiafrön nyttiga

Därför är chiafrön nyttiga

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
  Chiapudding med kiwi

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
  Overnight oats

Overnight oats

Trendiga overnight oats blir en mättande och näringsrik start på dagen.
  Superbröd

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
  Vegetarisk lasagne

Vegetarisk lasagne

Lättlagad vegetarisk lasange.
  Fibergröt

Fibergröt

Gröt som är mättande och bra för magen! Chiafrön ger dig dessutom omega 3!
  Raw paranötgröt

Raw paranötgröt

Denna mättande gröt med paranötter, hampa och chia blir en lyxig raw frukost.
  Måltidsersättningssmoothie

Måltidsersättningssmoothie

Gör din egen måltidsersättning i form av denna smoothie.
  Chiagröt med nötter

Chiagröt med nötter

Starta dagen men en härlig chiagröt. Snabbt och nyttigt!
  Hampaproteinbar

Hampaproteinbar

Denna rawfood proteinbar med hampaprotein innehåller allt du kan tänkas behöva.
  Kryddigt julbröd med gojibär

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
  Kladdkaka

Kladdkaka

En nyttigare och mer chokladsmakande variant av den klassiska kladdkakan.
  Julens ischoklad med kokosolja

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
  Rödbetssallad

Rödbetssallad

Byt ut den klassiska rödbetssalladen mot en godare och nyttigare variant.
  Semlor med chia

Semlor med chia

Baka semlor till fettisdagen på ett nyttigare vis - här med chiafrön.
  Chiapudding

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
  Vitaminsmoothie

Vitaminsmoothie

Blanda enkelt en hälsosmoothie med hampaprotein, chiafrön och nyponpulver.
  Chiasylt raw

Chiasylt raw

Låt chiafrön utgöra grunden till denna naturliga sylt med mindre socker.
  Chia fresca

Chia fresca

Chia fresca är en näringsrik dryck rik på omega-3 och kostfiber.
  Chiapudding - vanilj & blåbär

Chiapudding - vanilj & blåbär

Denna krämiga variant av chiapudding är rik på stärkande antioxidanter!
  Lax- och räkspett med bulgursallad och honungssås

Lax- och räkspett med bulgursallad och honungssås

Härliga fiskspett som serveras med bulgursallad och marockansk honungssås.
  Recept: Lyxig påskdessert med acai

Recept: Lyxig påskdessert med acai

Pannacotta med choklad, acai och havtornscurd
  Chiapudding extra creamy

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
  Glögg med incabär

Glögg med incabär

En av julens måsten är helt klart glögg! Detta recept bjuder på en spännande och välsmakande twist av den klassiska glöggen.
  Kalorifri BCAA glass

Kalorifri BCAA glass

Gör en frisk BCAA isglass som du med fördel intar i samband med din träning.
  Nyttig bananglass

Nyttig bananglass

Bananglass är ett perfekt mellanmål som gör sig lika bra till helgmyset!
  Supernyttig acaismoothie

Supernyttig acaismoothie

Gör en smoothie med superfrukten och antioxidanten acai från Amazonas djungler!
  Gojibollar

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
  Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
  Julens rödkålssallad med tranbär

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
  Energismoothie

Energismoothie

Smoothie som innehåller både protein, vitaminer, mineraler och kolhydrater.
  Kryddstarka dietnudlar

Kryddstarka dietnudlar

Detta är smakrik nudelrätt som passar utmärkt för dig som går på diet.
  Proteinrik blåbärssmoothie

Proteinrik blåbärssmoothie

Smoothie med blåbär, hampaprotein och chiafrön.