Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet

Gröt med lingon

Inled dagen med en mättande gröt som du toppar med syrliga lingon.

En tallrik gröt med lingon.

Ingredienser
Näringsvärdeper portion
Energi322.1 kcal
Protein31,8 g
Kolhydrater28,1 g
Fett8,2 g
Fibrer5,3 g
1 portioner
1 dl havregryn
2 dl vatten
1 skopa ärtprotein eller chiaprotein
1/2 dl lingon

Tillredning:

Blanda havregryn, vatten och proteinpulver i en skål. Kör på full effekt i mikron i ungefär en minut. Rör om och toppa gröten med lingonen och eventuellt lite pumpakärnor.


Ingredienser

 
Ärt & Havreprotein
 
Havregryn

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Fibergröt

Gröt som är mättande och bra för magen! Chiafrön ger dig dessutom omega 3!
 

Raw paranötgröt

Denna mättande gröt med paranötter, hampa och chia blir en lyxig raw frukost.
 

Chiagröt med nötter

Starta dagen men en härlig chiagröt. Snabbt och nyttigt!
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget en gång för alla! Här får du värdefulla tips och råd.
 

Allt om den populära ginseng-roten

Ginsengroten har en uppiggande effekt, och bidrar dessutom till immunsystemet.
 

Mental prestation

Effektiva tips över hur du kan förbättra din mentala vardagsprestation.
 

Betaglukaner

Betaglukaner kan ha positiva effekter på både kolesterol och blodsocker.
 

Detox, en renande kur

Detox är ett effektiv sätt att maximera kroppens reningsprocess.
 

Kosttillskott vid övergångsåldern

Få tips på hälsokost som kan hjälpa till att lindra klimakteriebesvär.
 

Paleodieten

Paleo grundar sig på stenålderskost och tar hänsyn till livsmedelskvalité.
 

Därför pratar alla om Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Det här är hampa

Hampaväxten har många användningsområden och är mycket näringsrik.
 

Brännässla

Brännässla är inte bara ett ogräs, utan även en grönsak och hudvårdsproukt!
 

Baobab

Baobab är en näringsrik frukt med antioxidanter, mineraler och kostfibrer.
 

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
 

Bipollen, pollengranulat

Bipollen eller pollengranulat, är ett mycket näringstätt livsmedel från bikupan.
 

Linfröolja

Linfröoljan är rik på omega-3 - ett perfekt alternativ till fiskoljan!
 

Så gör du ditt nyårslöfte till en livsstil

Uppnå nyårslöftet om att bli mer hälsosam! Våra hälsoinspiratörer guidar dig!
 

Amaranth - litet frö med näringsrikt innehåll

Amaranth är ett frö med stort näringsinnehåll och många användningsområden.
 

Dolt socker i livsmedel

Upptäck och undvik det dolda sockret i livsmedel!
 

GI-Tabell

Livsmedelstabell över GI-värden.
 

Därför ska du äta fiber

Fibrer är bra för tarmfunktionen och bidrar med näring till tarmfloran!
 

Blåbärspulver

Blåbärspulver är rikt på antioxidanter och lutein, och smakar dessutom gott!