Surdegssmörgås med keso

Tack vare keso och avokado blir denna surdegssmörgås mättande och också fantastiskt god. Njut den till frukost eller som mellanmål när du vill ha något hälsosamt och gott.

En surdegssmörgås med sallat, keso, avokado och valnötter.

Ingredienser
Näringsvärdeper smörgås
Energi334 kcal
Protein16 g
Kolhydrater20 g
Fett20 g
Fibrer4 g
1 portion
1 skiva surdegsbröd
1 dl keso
20 g rucola
1/2 avokado
valnötskärnor
honung (kan uteslutas)

Tillredning

Bre ett tunt lager kokosolja eller smör på surdegsbrödet och lägg på rucolasalladen. Täck rucolabladen med ett tjockt lager keso och skivor av avokado. Garnera med valnötter och ringla slutligen över lite honung innan du serverar.

Ingredienser

 
Manuka UMF 10+

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Snabb Kesokaka

Denna kesokaka är en riktig lättlagad måltid som också är kalorisnål.
 

Julbröd

Ett nyttigt bröd att servera på julbordet, med god smak av russin och valnötter.
 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Low carb Gojipistagebröd

Detta otroligt goda bröd med gojibär och pistagenötter är både low carb, glutenfritt och fantastiskt välsmakande!
 

Frukostfrallor med protein

Goda och nyttiga frukostfrallor med extra mycket protein.
 

Yoghurtfrukost

Denna vegetariska frukost är både nyttig och fantastiskt god.
 

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
 

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
 

Proteinbröd

Att använda bakprotein i brödet gör det både nyttigt och mättande!
 

Veganskt bröd med frön

Ett gott bröd fyllt av nyttiga fröer som passar perfekt till mellanmålet!
Visa fler