Snabb Kesokaka

Kesokaka

Här bjuder vi på en riktig lättlagad måltid.  På 20 min har du en kalorisnål måltid som är proteinrik vilket ger en bra mättnadskänsla. Grunden är keso och ägg därefter kan du blanda i ingredienser efter eget önskemål.  Smaklig måltid!

Ingredienser

4 portioner

4 dl keso

3 st ägg

Ca 150 g Kalkon (går bra med färdigskuret)

1 st Paprika

1 Broccolibukett

 1 st Zucchini

Salt och peppar

Riven parmesan

Gör så här

Skölj och dela broccoli, zucchini och paprika.  Skär kalkonen i bitar. Blanda samman alla ingredienser och häll i en ugnsform. Salta och peppra efter smak och riv över lite parmesanost. Grädda i ugn ca 15 min. Servera gärna med knäckebröd och en tomatsallad

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Snabblagad pasta med krämig sås

En snabblagad pastarätt som är lättsmällt och rik på kolhydrater.
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Guide: snabb viktuppgång

Har du svårt att gå upp i vikt och träna upp dina muskler? Vi hjälper dig!
 

Snabb moussaka

Nyttigt och kalorisnålt i form av köttfärsfyllda auberginer.
 

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
 

Maltodextrin

Maltodextrin är en snabb och komplex kolhydrat som ofta förekommer i tillskott.
 

Pepparkakscheesecake

En pepparkakscheesecake med toner av apelsin - glutenfri och underbart god!
 

Kyckling med fettucini och parmesan

Kyckling och fettucini med härlig parmesantoppning.
 

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
Visa fler