Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet

Snabb Kesokaka

Kesokaka

Här bjuder vi på en riktig lättlagad måltid.  På 20 min har du en kalorisnål måltid som är proteinrik vilket ger en bra mättnadskänsla. Grunden är keso och ägg därefter kan du blanda i ingredienser efter eget önskemål.  Smaklig måltid!

Ingredienser

4 portioner

4 dl keso

3 st ägg

Ca 150 g Kalkon (går bra med färdigskuret)

1 st Paprika

1 Broccolibukett

 1 st Zucchini

Salt och peppar

Riven parmesan

Gör så här

Skölj och dela broccoli, zucchini och paprika.  Skär kalkonen i bitar. Blanda samman alla ingredienser och häll i en ugnsform. Salta och peppra efter smak och riv över lite parmesanost. Grädda i ugn ca 15 min. Servera gärna med knäckebröd och en tomatsallad

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Snabblagad pasta med krämig sås

En snabblagad pastarätt som är lättsmällt och rik på kolhydrater.
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Guide: snabb viktuppgång

Har du svårt att gå upp i vikt och träna upp dina muskler? Vi hjälper dig!
 

Snabb moussaka

Nyttigt och kalorisnålt i form av köttfärsfyllda auberginer.
 

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
 

Maltodextrin

Maltodextrin är en snabb och komplex kolhydrat som ofta förekommer i tillskott.
 

Pepparkakscheesecake

En pepparkakscheesecake med toner av apelsin - glutenfri och underbart god!
 

Kyckling med fettucini och parmesan

Kyckling och fettucini med härlig parmesantoppning.
 

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
 

Nyttig isglass med kiwi

En nästintill fett- och kalorifria BCAA isglass - perfekt för dig som tränar.
 

Måltidsersättningssmoothie

Gör din egen måltidsersättning i form av denna smoothie.
 

Paj med blåbär och mandelmjöl

En härlig paj gjord på antioxidantrika blåbär och mandelmjöl.
 

Kladdkaka

En nyttigare och mer chokladsmakande variant av den klassiska kladdkakan.
 

Smoothie med nyponpulver

Denna jordgubb/grapefruktsmoothie är fylld med c-vitaminrikt nyponpulver!
 

Supernyttig acaismoothie

Gör en smoothie med superfrukten och antioxidanten acai från Amazonas djungler!
 

Dietnudlar med kyckling och ajvar

En hälsosam och snabblagad rätt som passar perfekt till vardagen!
 

Nybörjarupplägg

Kom igång! Komplett träningsprogram för dig som är nybörjare.
 

Rödbetssallad

Byt ut den klassiska rödbetssalladen mot en godare och nyttigare variant.
 

Acai Bowl

Börja dagen med en härlig frukost som ger dig en C-vitaminkick
 

Kom igång med din träning

Vi hjälper dig att komma igång med träningsupplägg och kost.
 

Proteindrink - Pina Colada

Avnjut en proteinfylld dryck med smaker som påminner om en härlig Pina Colada.
 

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
 

Lakritspannacotta med hallon

Lakritspannacotta - en riktig drömdessert för dig som är lakritsfantast!
 

Cheesecake

Läcker cheesecake med acaigelé och gojibärsbotten!
 

Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget en gång för alla! Här får du värdefulla tips och råd.
 

Kalorifri BCAA glass

Gör en frisk BCAA isglass som du med fördel intar i samband med din träning.
 

Energismoothie

Innehåller allt du behöver för att kicka igång systemet.
 

Kryddstarka dietnudlar

Detta är smakrik nudelrätt som passar utmärkt för dig som går på diet.
 

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
 

Måltidsersättning: Så lyckas du

Hur lyckas man med sin måltidsersättning? VI avslöjar alla knep.
 

Gå ner i vikt

Hör du till de som vill tappa några kilo, följer här några enkla tips.
 

Mullbärskakor

Mullbär gör kakorna saftiga och nötiga! Enkla att lägga till i olika kakrecept.
 

Glögg med incabär

En av julens måsten är helt klart glögg! Detta recept bjuder på en spännande och välsmakande twist av den klassiska glöggen.
 

Välj rätt måltidsersättning

Måltidsersättning ger kaloriunderskott och passar bra för en snabb viktnedgång.
 

Proteinmousse

En fyllig och tungkittlande proteinrik mousse!
 

Julens köttbullar med hampafrön

Julens godaste köttbullsrecept hittar du här. Hampafröna ger köttbullarna en fyllighet och rikhet på omega-3, kostfiber och protein.
 

Fitnesshake deluxe

En antioxidantrik, uppfriskande och proteinrik shake!
 

Kost för friidrott: sprint

Bli snabbare med hjälp av ett klokt kostupplägg.
 

Därför är kolhydrater viktigt

Kolhydraterna är en grupp av energigivande näringsämnen - lär dig mer här!