Recept på riskakor med avokado

Ett mellanmålstips för dig som tröttnat på klassiker som bananer, keso och nötblandningar - riskakor med tahini och avokado. Snabbt, gott och nyttigt!

Riskakor med sesampasta och skivad avokado.

Detta behöver du:
Näringsvärdeper riskaka
Energi254 kcal
Protein7,7 g
Kolhydrater13,7 g
Fett20 g
Fiber3,4 g
Riskakor
Tahini
Avokado

Ta fram så många riskakor du vill ha och bred på tahini (sesampasta) eller något annat nöt- eller frösmör.

Lägg på några skivor färsk avokado och njut av ett nyttigt och gott mellanmål.


Ingredienser

 
Tahini

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
 

Därför är Svart te nyttigt

Hur tillverkas egentligen svart te och vad innehåller det för nyttiga ämnen?
 

Små energibollar

Små, energifyllda bollar gjorda på ingredienser från naturen. Nyttigt och gott!
 

Tomatsoppa med linser

Kryddig och god tomatsoppa med linser. Ett måste för kalla höstkvällar!
 

Nyttiga hallongrottor

En smaksensation där sött möter krispigt. Naturligt och fantastiskt gott!
 

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Vegetarisk chili con carne

Smakrik och mättande chili con carne som är helt vegetarisk.
 

Kalori- och fettfri isglass

Ett underbart glassrecept som varken innehåller kalorier eller fett.
 

Falafel med pistasch

Glutenfria och vegetariska falaflar med krispiga pistaschnötter.
Visa fler