Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet

Low carb Gojipistagebröd

Hembakat bröd
Detta otroligt goda bröd med gojibär och pistagenötter är både low carb, glutenfritt och fantastiskt välsmakande! Utöver det så är det dessutom vara väldigt enkelt att tillaga genom en färdig bakmixer.

Ingredienser till 3 bröd

Pajskal

Topping

1 Blissmix gojipistagebrödPumpafrön
6 dl mjölk*Fiberex
6 äggHackad mandel
240 g riven ost*
* Kan bytas ut till mjölfria alternativ

Sätt ugnen på 180 grader. Värm mjölken fingervarm och blanda i ägg och osten. Häll blandningen i en skål och tillsätt Blissmixen. Blanda smeten till en jämn deg som du sedan delar upp i tre runda höga bröd, låt jäsa i 15 minuter på en bakpapperklädd plåt. Vispa till sist lite ägg som du penslar på bröden med. Strö på valfri topping och grädda i nedre delen av ugnen i cirka 70-80 minuter. Brödet skall få en gyllenbrun färg. Lägg över folie när halva tiden har gått. Låt brödet svalna under handduk.

Tillbehör - Gojipistagebröd

 
Raw Mandel

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Low carb Carbonara

Tillaga klassisk carbonara med färre kolhydrater.
 

Low carb hamburgerbröd

Saftigt, gott och nyttigt recept på hamburgerbröd
 

Low carb kärleksmums

De härliga chokladrutorna är både glutenfria samt low carb.
 

Julbröd

Ett nyttigt bröd att servera på julbordet, med god smak av russin och valnötter.
 

Low carb Pizza

Pizza kan tillagas glutenfritt samt low carb utan att förlora sin smak, det kan vi lova!
 

Goji superbäret

Gojibär är smakrika små bär, fullt av antioxidanter, mineraler och vitaminer.
 

Low carb hamburgare

Nyttigare variant av hamburgare med endast 5g kolhydrater.
 

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
 

Pasta carbonara

En god och nyttig pastarätt med skinka och gröna ärtor. Perfekt som vardagsmat!
 

Gojismoothie

En härlig smoothie med gojibärs-extrakt och hasselnötsmjölk som bas
 

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
 

Smoothie med goji och chia

Ljuvlig smoothie med blandade frukter, gojibär och chiafrön.
 

Surdegssmörgås med keso

Denna goda och matiga surdegssmörgås med keso håller dig mätt länge.
 

Proteinbröd

Att använda bakprotein i brödet gör det både nyttigt och mättande!
 

Veganskt bröd med frön

Ett gott bröd fyllt av nyttiga fröer som passar perfekt till mellanmålet!
 

Frukostfrallor med protein

Goda och nyttiga frukostfrallor med extra mycket protein.
 

Carbonara med hampaspagetti

En sundare carbonara med kalkonbacon och hampaspagetti!
 

Hemmagjord mysli Goji/Chia

Blanda en engeririk hälsomysli med gojibär och chiafrön.