Low carb Gojipistagebröd

Hembakat bröd
Detta otroligt goda bröd med gojibär och pistagenötter är både low carb, glutenfritt och fantastiskt välsmakande! Utöver det så är det dessutom vara väldigt enkelt att tillaga genom en färdig bakmixer.

Ingredienser till 3 bröd

Pajskal

Topping

1 Blissmix gojipistagebrödPumpafrön
6 dl mjölk*Fiberex
6 äggHackad mandel
240 g riven ost*
* Kan bytas ut till mjölfria alternativ

Sätt ugnen på 180 grader. Värm mjölken fingervarm och blanda i ägg och osten. Häll blandningen i en skål och tillsätt Blissmixen. Blanda smeten till en jämn deg som du sedan delar upp i tre runda höga bröd, låt jäsa i 15 minuter på en bakpapperklädd plåt. Vispa till sist lite ägg som du penslar på bröden med. Strö på valfri topping och grädda i nedre delen av ugnen i cirka 70-80 minuter. Brödet skall få en gyllenbrun färg. Lägg över folie när halva tiden har gått. Låt brödet svalna under handduk.

Tillbehör - Gojipistagebröd

 
Raw Mandel

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Low carb kärleksmums

De härliga chokladrutorna är både glutenfria samt low carb.
 

Low carb Carbonara

Tillaga klassisk carbonara med färre kolhydrater.
 

Low carb hamburgerbröd

Saftigt, gott och nyttigt recept på hamburgerbröd
 

Pasta carbonara

En god och nyttig pastarätt med skinka och gröna ärtor. Perfekt som vardagsmat!
 

Low carb Pizza

Pizza kan tillagas glutenfritt samt low carb utan att förlora sin smak, det kan vi lova!
 

Julbröd

Ett nyttigt bröd att servera på julbordet, med god smak av russin och valnötter.
 

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
 

Goji superbäret

Gojibär är smakrika små bär, fullt av antioxidanter, mineraler och vitaminer.
 

Low carb hamburgare

Nyttigare variant av hamburgare med endast 5g kolhydrater.
Visa fler