Aktuella artiklar | Hälsa | Kost & kosttillskott | Träning | Recept | Skönhet | Naturliga oljor | Miljövänligt | Inspiratörer

Lär känna Thomasine Nilson Wrede

Hälsocoachen Thomasine Nilson Wrede hjälper dagligen människor att hitta en mer balanserad och hälsofrämjande livsstil – både via sin coachingverksamhet och via sociala medier där hon går under namnet @thomashinehealth. Lär känna vår inspiratör här!

Thomasine är utbildad hälsocoach och vill inspirera till ett liv i balans.

Vem är Thomasine Nilson Wrede?

Thomasine kommer ursprungligen från Stockholm, men bodde upp till 25-årsåldern utomlands i sex olika länder där hon gick i hela sju olika skol- och universitetssystem. Hon tävlade i alpin skidåkning upp till 20-årsåldern, så under uppväxten spenderas en stor del av Thomasines vakna tid i gymmet eller i skidbacken. Utöver det har Thomasine studerat en BSc i International Business och en MSc i Business Development and Innovation i Köpenhamn, Hong Kong och Milano, och har arbetat som managementkonsult sedan 7 år tillbaka – delvis vid sidan av studierna.

Thomasines stora intresse för hälsa och välmående väcktes 2019, då hon själv stötte på hälsoproblem. Hennes hektiska liv hade satt sina spår och kroppen började säga ifrån.

- All fokus på prestation med för lite utrymme för återhämtning och inkännande blev till slut för mycket för min kropp, knopp och sinne - så under hösten 2019 blev jag väldigt sjuk. Eftersom jag inte fick några svar från sjukvården tog jag det i egna händer att gå till rotorsaken av mina symtom. Det ledde mig ned för ett spår av att förstå tarmens, hormonernas, nervsystemets, och tankarnas roll i sjukdomstillstånd – och med tiden läkte jag inifrån och ut.

Sedan dess har Thomasine gått två hälsocoachutbildningar, en i USA och en i Sverige. Hon har även gått en utbildning i medicinsk yoga, samt en medicinsk universitetskurs i anatomi och fysiologi. I mars 2023 startade hon sin hälsocoachverksamhet och vill dagligen inspirera till en mer balanserad och hälsofrämjande livsstil via hennes Instagram @thomashinehealth.

- Redan innan mitt ambassadörskap använde jag mig utav Svensk Hälsokosts produkter och rekommenderar dem även till klienter vid behov, så det är jättekul att samarbeta med er.

Thomasines bästa tips till välmående

1. Finn balans! Inget extremt beteende kommer att gynna din hälsa – även om det är ett så kallat ”hälsofrämjande” beteende, om det görs på ett överdrivet sätt. Alla form av extrembeteenden kan kroppen uppfatta som stress, och upprepade stresspåslag dagarna i ända leder till slut till obalans, kanske till och med sjukdom.

2. Om ditt nervsystem är triggat (känner sig hotat dagligen) spelar det ingen roll hur mycket hälsosam mat du äter, vilka tillskott du tar eller hur mycket motion du får. Hjälp ditt nervsystem att dagligen återvända till ett avslappnat och tryggt tillstånd, så kommer kroppen svara mycket bättre på alla andra hälsofrämjande handlingar du gör.

3. Fokusera på allt som ger dig näring! I kosten kan det komma i form av fullvärdigt protein, grönsaker, rotfrukter och frukt i regnbågens alla färger, och fetter som stöttar din omega 3-6-9-balans. Men det kan också komma i form av solljus, daglig rörelse – särskilt i naturen, relationer som stöttar dig till att uppnå dina mål, daglig återhämtning med pauser och en högkvalitativ sömnrutin.

Thomasines favoriter från Healthwell

Healthwell Quercetin 500 Plus – för att boosta immunförsvaret, motverka oxidativ stress och för att hålla histaminnivåerna balanserade.

Healthwell Magnesium Bisglycinat – tar jag varje kväll eftersom magnesium är involverat i över 300 enzymatiska reaktioner i kroppen, bland annat vad gäller optimal muskelfunktion och nervsignalering mellan hjärna, muskler och kroppen i helhet.

Healthwell PURE Ricinolja – för att använda till ricinoljepack som en mild men effektiv leverdetox.

Healthwell Enzym Balans – för att stötta matsmältningen i perioder när magen varit obalanserad, under resor eller när jag varit stressad.

Healthwell Hampaprotein EKO – för ett högvärdigt, låghistamin proteintillskott utan några tillsatser.

Thomasines instagram:

@thomashinehealth

Thomasines favoriter

 
Hampaprotein EKO
 
Enzym Balans
 
Mag. bisglycinat
 
PURE Ricinolja EKO
 
Quercetin 500 Plus

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

 
Lär känna Josefine Johnsson

Lär känna Josefine Johnsson

Den elitsatsande långdistanslöparen Josefine inspirerar och sprider löparglädje.
 
Lär känna Susanna Jungblom

Lär känna Susanna Jungblom

Susanna vill hjälpa kvinnor att hitta en balans och nå sina hälsomål.
 
Lär känna Annie Erfass

Lär känna Annie Erfass

Annie inspirerar till en hållbar och hälsosam livsstil med god mat, utan förbud.
 
Lär känna Johanna Hector

Lär känna Johanna Hector

Johanna Hector blev tidigt förälskad i yogan som holistisk väg till hälsa.
 
Lär känna Josefine Dyall

Lär känna Josefine Dyall

Josefine Dyall vill hjälpa dig att leva i kontakt med ditt hjärta.
 
Lär känna Sofia Ståhl

Lär känna Sofia Ståhl

Prisbelönta Sofia Ståhl inspirerar och coachar andra inom hälsa och välmående.
 
Detox, en renande kur

Detox, en renande kur

Detox är ett effektiv sätt att maximera kroppens reningsprocess.
 
Graviditetsträning

Graviditetsträning

Träningstips för dig som är gravid.
 
Kan man träna efter sin menscykel?

Kan man träna efter sin menscykel?

Lär dig förstå menscykeln och hur den kan påverka dig och din vardag.
 
Det här är rosenrot

Det här är rosenrot

Rosenrot tillhör adaptogenerna och har en uppiggande effekt.
 
Träna med gummiband

Träna med gummiband

Träna enkelt med gummiband - perfekt för hemmaträning och på semestern,
 
Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget en gång för alla! Här får du värdefulla tips och råd.
 
Tips för att bli piggare

Tips för att bli piggare

I denna artikel får du tips på hur du bli piggare på både kort och lång sikt.
 
Annie Erfass (Kalorismart): Så skapar du balans och vanor som håller

Annie Erfass (Kalorismart): Så skapar du balans och vanor som håller

Skapa vanor som håller i längden med vår hälsoinspiratör Kalorismart!
 
5 sätt att förbättra rörligheten

5 sätt att förbättra rörligheten

Förbättra din rörlighet med rätt träning och näring.
 
5:2 Dieten

5:2 Dieten

5:2 dieten går ut på att fasta två dagar i veckan och äta som vanligt i fem.
 
Vad är PMS, och hur kan man lindra besvären?

Vad är PMS, och hur kan man lindra besvären?

Lär dig mer om PMS och hur du själv kan lindra dina besvär!
 
Gör en renande detox med juice

Gör en renande detox med juice

Lär dig hur du maximerar kroppens reningsprocess med hjälp av juice.
 
Guide: Hudvård för torr hy

Guide: Hudvård för torr hy

Varför blir huden torr och hur tar man bäst hand om torr hud?
 
Så mycket energi förbrukar du

Så mycket energi förbrukar du

Hur många kalorier förbrukas vid en promenad?