Jordnöt- och chokladfudge

Hemmagjord fudge

Jordnötssmör är otroligt rikt på nyttiga fettsyror och tillsammans med ett protein får du ett både smakrikt men även näringsrikt godis som du kan avnjuta med gott samvete.

Ingredienser till 1 glas

Näringsinnehåll

1 skopa Fitness Protein (chokladsmak)
1 msk jordnötssmör (helst osaltat)
1 tsk kakao
1 tsk stevia eller Superfruits Sweet
2-4 msk vatten (beroende på önskad konsistens)
Energi192,68 kcal
Protein24 g
Kolhydrater6,9 g
Fett8,15 g

Tillredning

Lägg alla ingredienser i en bunke och rör om tills du fått en len och slät smet. Häll sedan smeten i en lagom stor form, använd gärna silikonformar. Finns inga formar så går det bra att hälla smeten på bakplåtspapper i en liten form, lagret skall vara cirka 1 cm tjock. Låt smeten vila i cirka 15-30 minuter i frysen innan du skär dem i bitar.

Tips!

Blanda i cashewnötter eller kakaonibs i smeten för lite extra smak och textur.

Tillbehör

 
Fitness Protein
 
Jordnötssmör
 
Kakaopulver Raw
 
Cacao Nibs

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Julig chokladkola

Lyxig chokladkola som fullkomligt smälter i munnen.
 

Kyckling med krämig jordnötssås

En lättlagad kycklingrätt med toner av jordnötter.
 

Chokladtryfflar

Ljuvligt goda chokladtryfflar som du kan njuta med gott samvete.
 

Julens nötpraliner med cacaonibs

Mums säger vi till dessa härligt söta nötpralinerna med mörk choklad, kola, cacaonibs och nötter.
 

Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget en gång för alla! Här får du värdefulla tips och råd.
 

Påskpraliner med protein

Gör påsken nyttig och proteinrik med dessa chokladpraliner med jordnötssmör.
 

Ät rätt i påsk

Ät rätt under påsken och bibehåll vikten med hjälp av våra tips och trix!
 

Påsktryfflar

Gör ett nyttigare påskgodis i år med dessa underbara påsktryfflar.
 

Chokladdoppade nötter

Chokladdoppade nötter är perfekt att servera som ett nyttigare påskgodis.
 

Kaloritabell

Se hur mycket kcal du förbrukar och promenaden som krävs för olika godsaker
Visa fler