Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet | Naturliga oljor

Kryddiga mangostänger

Njut av ett par kryddiga mangostänger som även kan hjälpa till att boosta immunförsvaret.

Stänger med mango, ingefära och gurkmeja som ligger på ett fat.

Ingredienser
• 100 g soltorkad mango
• ingefärsstänger efter smak
• 1/2 tsk gurkmeja
• 1 nypa havssalt

Gör så här:

Blötlägg mangon och ingefärsstängerna i kallt vatten i cirka 30 minuter. Häll av vattnet.

Lägg i alla ingredienser i en mixer eller använd en stavmixer och mixa till en slät massa.

Bred ut massan på ett bakplåtspapper eller om det behövs kavla ut mellan två bakplåtspapper till önskad tjocklek. Ju tjockare massa du har desto längre tid tar det för den att sätta sig.

Ställ in massan i frysen och låt den sätta sig. Skär ut strängar i önskad storlek och packa in i plastfolie eller smörgåspapper. 

Tänk på! Du kan behöva ställa in stängerna i kylen eller frysen igen, då de kan bli kladdiga efter att ha stått ute en längre tid.

Ingredienser

 
Mango
 
Fint Atlanthavssalt
 
Ingefärstärningar

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Curcumin från gurkmeja

Curcumin är ett aktivt ämne i gurkmeja och fungerar som kraftfull antioxidant.
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Ingefära: den kryddiga superroten

Ingefära är rikt på verksamma gingeroler, antioxidanter och mineraler.
 

Iste med mango och kokos

Svalka dig med ett friskt iste som har grönt te, mango och kokosmjölk som bas
 

Cashew- och mangosmoothie

En god och krämig smoothie med smak av mango.
 

Choklad och mangosmoothie med hetta

Choklad och chili passar riktigt bra ihop och ger en djupare smak, testa själv!
 

Äpple och ingefärasmoothie

Ingefära innehåller många antioxidanter och är svagt inflammationshämmande.
 

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
 

Guldmjölk med ingefära

Enkelt & värmande recept på guldmjölk med ingefära, kardemumma och kanel.
 

5 fettförbrännande ämnen

Hjälp din ämnesomsättning med naturliga ämnen.
 

Bakad sötpotatis med linsröra, mangosalsa och limeyoghurt.

Smakrik linsröra i bakad sötpotatis med syrlig limeyogurt och mangosalsa.
 

Jordnöt och chokladfudge

Ett lite nyttigare alternativ till godis!
 

Chokladtryfflar

Ljuvligt goda chokladtryfflar som du kan njuta med gott samvete.
 

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
 

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
 

Kryddstarka dietnudlar

Detta är smakrik nudelrätt som passar utmärkt för dig som går på diet.
 

Mullbärskakor

Mullbär gör kakorna saftiga och nötiga! Enkla att lägga till i olika kakrecept.
 

Lax- och räkspett med bulgursallad och honungssås

Härliga fiskspett som serveras med bulgursallad och marockansk honungssås.
 

Recept: Lyxig påskdessert med acai

Pannacotta med choklad, acai och havtornscurd
 

Havtorn Tropical smoothie

Låt denna underbara och näringsrika smoothie ta dig till exotiska platser som du annars bara kan drömma om.
 

Glögg med incabär

En av julens måsten är helt klart glögg! Detta recept bjuder på en spännande och välsmakande twist av den klassiska glöggen.