Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet | Naturliga oljor

Bliss Balls

Bliss balls är rawfoodbollar som är perfekta att ha med som mellis i farten. De är dessutom enkla att förbereda och ha i kylen hemma om du blir sugen på något gott.

Ingredienser

 
Havregryn
 
Acaipulver EKO
 
Carobpulver

Ingredienser
Havregryn
Fräska dadlar
Kokosflingor
Valfri smaksättning

Tillredning:

Mixa lika mängd havregryn och färska dadlar, tillsammans med lite kokosflingor samt valfri smaksättning, till exempel kakao, carob eller acai till en härlig smet. Rulla till bollar och sedan är det klart!

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

  Raw Food

Raw Food

Raw food är en kosthållning som baseras på oupphettad mat från naturen.
  Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Nyttiga mellanmål på veganskt vis

Våra Hälsoinspiratörer tipsar om fyra mellanmål som är nyttiga och veganska!
  Veganskt bröd med frön

Veganskt bröd med frön

Ett gott bröd fyllt av nyttiga fröer som passar perfekt till mellanmålet!
  Low carb kärleksmums

Low carb kärleksmums

De härliga chokladrutorna är både glutenfria samt low carb.
  Små energibollar

Små energibollar

Små, energifyllda bollar gjorda på ingredienser från naturen. Nyttigt och gott!
  Nyttig bananglass

Nyttig bananglass

Bananglass är ett perfekt mellanmål som gör sig lika bra till helgmyset!
  Vegansk chiapudding med banan

Vegansk chiapudding med banan

Mättande och nyttig chiapudding som dessutom är vegansk - och riktigt god!
  Rabarbermuffins

Rabarbermuffins

Njut av rabarberfyllda muffins som både är nyttiga och goda.
  Spirulina och citrussmoothie

Spirulina och citrussmoothie

Frisk smoothie med ingefära och citrussmak med och med välgörande spirulina.
  Havre- och chokladpudding

Havre- och chokladpudding

Smarrig chokladpudding till frukost eller mellanmål.
  Tomatsoppa med linser

Tomatsoppa med linser

Kryddig och god tomatsoppa med linser. Ett måste för kalla höstkvällar!
  Low carb Pizza

Low carb Pizza

Pizza kan tillagas glutenfritt samt low carb utan att förlora sin smak, det kan vi lova!
  Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
  Raw paranötgröt

Raw paranötgröt

Denna mättande gröt med paranötter, hampa och chia blir en lyxig raw frukost.
  Chiapudding

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
  Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
  Riskakor med avokado

Riskakor med avokado

Snabblagat och nyttigt mellanmål med ljuvliga smakkombinationer.
  Svensk Hälsokosts hälsoinspiratörer

Svensk Hälsokosts hälsoinspiratörer

Svensk Hälsokost är stolta att kunna presentera de utvalda hälsoinspiratörerna.
  Chokladdrink

Chokladdrink

En dessert i flytande form. Proteinrik, kalorisnål och fantastiskt god.
  Uppstart efter semestern

Uppstart efter semestern

Efter en skön semester är det dags att hitta tillbaka till hälsosamma vanor.
  Surdegssmörgås med keso

Surdegssmörgås med keso

Denna goda och matiga surdegssmörgås med keso håller dig mätt länge.
  Så gör du ditt nyårslöfte till en livsstil

Så gör du ditt nyårslöfte till en livsstil

Uppnå nyårslöftet om att bli mer hälsosam! Våra hälsoinspiratörer guidar dig!
  Välj rätt måltidsersättning

Välj rätt måltidsersättning

Måltidsersättning ger kaloriunderskott och passar bra för en snabb viktnedgång.
  Stor guide: allt om protein

Stor guide: allt om protein

Protein är ett energigivande näringsämne som bygger upp musklerna.