Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet

Low carb Pizza


Pizza
Pizza kan tillagas glutenfritt samt low carb utan att förlora sin smak, det kan vi lova! Detta kan snabbt bli din nya fredagsfavorit som du med gott samvete kan avnjuta i tv soffan. Den härliga pizzan är dessutom enkel och snabb att tillreda med en smidig pizzbottenmix från Blending bliss.

Ingredienser till 2 stora familjepizzor

Pizzabotten

Topping

1 Blissmix tortilla/pizzabottenKrossade tomater med vitlök
8 dl mjölk*200 g riven mozarella*
8 ägg3 dl hackad skinka eller kalkon
200 g riven ost*Färska champinjoner
Basilika
Oregano
* Kan bytas ut till mjölfria alternativ

Tillagning pizza

Sätt på ugnen på 200 grader. Värm mjölken till ljummet, tillsätt smaksättning så som salt och vitlök som pressas i mjölken. Blanda äggen, den rivna osten och mjölken i en skål och tillsätt den torra mixen. Blanda väl och låt den svälla i cirka 10 minuter. Dela degen i två lika stora bitar och kavla ut. Lägg degen på en plåt med bakpapper. Pensla kanten på pizzorna med olja och fyll därefter pizzan med vald topping. Låt pizzan grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Tortillapizza med kyckling

Med detta recept kan du njuta av en god och lite nyttigare pizza.
 

Hemmagjord proteinpizza

Baka hemmagjord pizza med proteinrik pizzabotten.
 

Low carb Carbonara

Tillaga klassisk carbonara med färre kolhydrater.
 

Low carb kärleksmums

De härliga chokladrutorna är både glutenfria samt low carb.
 

Pasta carbonara

En god och nyttig pastarätt med skinka och gröna ärtor. Perfekt som vardagsmat!
 

Low carb Gojipistagebröd

Detta otroligt goda bröd med gojibär och pistagenötter är både low carb, glutenfritt och fantastiskt välsmakande!
 

Carbonara med hampaspagetti

En sundare carbonara med kalkonbacon och hampaspagetti!
 

Low carb hamburgerbröd

Saftigt, gott och nyttigt recept på hamburgerbröd
 

Low carb hamburgare

Nyttigare variant av hamburgare med endast 5g kolhydrater.
 

Kolhydrater för träning

Kolhydrater har en centralt för din träning och utveckling.
 

Julens köttbullar med hampafrön

Julens godaste köttbullsrecept hittar du här. Hampafröna ger köttbullarna en fyllighet och rikhet på omega-3, kostfiber och protein.
 

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Kokosolja som hudvård

Kokosolja är inte bara för nyttig matlagning- det gör även under för huden.
 

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
 

Nyttiga äpple- och kanelmuffins

Nyttiga och goda bakverk gjorda på kokosmjöl och pofiber och fyllda med protein.
 

Mineraler för träning

Din kropp behöver mineraler för kunna upprätthålla en rad livsviktiga processer.
 

Glögg med incabär

En av julens måsten är helt klart glögg! Detta recept bjuder på en spännande och välsmakande twist av den klassiska glöggen.
 

Sallad med diet nudlar

Väldigt mättande och smakrik sallad som också är kalorisnål.
 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Julmysli med chia och hampafrön

Rostad juligmüsli som ger dig en bra start på juldagsmorgonen.