Aktuella artiklar | Hälsa | Kost & kosttillskott | Träning | Recept | Skönhet | Naturliga oljor | Miljövänligt | Inspiratörer

Low carb Pizza

Pizza
Pizza kan tillagas glutenfritt samt low carb utan att förlora sin smak, det kan vi lova! Detta kan snabbt bli din nya fredagsfavorit som du med gott samvete kan avnjuta i tv soffan. Den härliga pizzan är dessutom enkel och snabb att tillreda med en smidig pizzbottenmix från Blending bliss.

Ingredienser till 2 stora familjepizzor

Pizzabotten

Topping

1 Blissmix tortilla/pizzabottenKrossade tomater med vitlök
8 dl mjölk*200 g riven mozarella*
8 ägg3 dl hackad skinka eller kalkon
200 g riven ost*Färska champinjoner
Basilika
Oregano
* Kan bytas ut till mjölfria alternativ

Tillagning pizza

Sätt på ugnen på 200 grader. Värm mjölken till ljummet, tillsätt smaksättning så som salt och vitlök som pressas i mjölken. Blanda äggen, den rivna osten och mjölken i en skål och tillsätt den torra mixen. Blanda väl och låt den svälla i cirka 10 minuter. Dela degen i två lika stora bitar och kavla ut. Lägg degen på en plåt med bakpapper. Pensla kanten på pizzorna med olja och fyll därefter pizzan med vald topping. Låt pizzan grädda i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

  Ketodieten

Ketodieten

Ketodieten är en populär lågkolhydratdiet med fokus på naturliga fetter.
  Kolhydrater för träning

Kolhydrater för träning

Kolhydrater har en centralt för din träning och utveckling.
  Julens köttbullar med hampafrön

Julens köttbullar med hampafrön

Julens godaste köttbullar hittar du här. Fylliga och rika på omega-3 och kostfiber!
  Gör egen smaksatt olja

Gör egen smaksatt olja

Gör din egna smaksatta olja som du kan smaksätta som du vill.
  Amaranth - litet frö med näringsrikt innehåll

Amaranth - litet frö med näringsrikt innehåll

Amaranth är ett frö med stort näringsinnehåll och många användningsområden.
  LCHF

LCHF

LCHF, debatten om vad som är bäst för vår hälsa.
  Julens ischoklad med kokosolja

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
  Mineraler för träning

Mineraler för träning

Din kropp behöver mineraler för kunna upprätthålla en rad livsviktiga processer.
  Receptmeny för en detox

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
  Julmüsli med chia och hampafrön

Julmüsli med chia och hampafrön

Rostad juligmüsli som ger dig en bra start på juldagsmorgonen.
  Kokosolja som hudvård

Kokosolja som hudvård

Kokosolja är inte bara för nyttig matlagning- det gör även under för huden.
  Kryddigt julbröd med gojibär

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
  Julens rödkålssallad med tranbär

Julens rödkålssallad med tranbär

Liva upp den traditionella rödkålssalladen med nyttiga tranbär och valnötter.
  Därför är chiafrön nyttiga

Därför är chiafrön nyttiga

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
  Glögg med incabär

Glögg med incabär

En av julens måsten är helt klart glögg! Här med en twist.