Aktuella artiklar | Hälsa | Kost & kosttillskott | Träning | Recept | Skönhet | Naturliga oljor | Miljövänligt | Inspiratörer

Lär känna Sofia Ståhl

Sofia Ståhl är en uppskattad och prisad hälsoinspiratör som coachat såväl privatpersoner som tunga aktörer inom näringslivet. Förutom sin prisbelönta blogg har hon skrivit flera böcker inom hälsa och välmående. Lär känna Sofia här!

Sofia Ståhl står lutad mot en vägg i ljusblåa kläder

Vem är Sofia Ståhl?

Sofia Ståhl började jobba med hälsa och välmående 2010 och är idag en uppskattad och prisad hälsoinspiratör, föreläsare, programledare, författare och krönikör. Hon är en av Sveriges mest betrodda hälsoinspiratörer med uppdrag för privatpersoner, statliga myndigheter och tunga aktörer inom näringslivet. I grunden är Sofia utbildad certifierad kost- & träningskonsult (lic. personlig tränare och lic. kostrådgivare), styrketräningsinstruktör, Moveoo-instruktör samt coachar i livsstilsförändring och personlig utveckling. För sin blogg har Sofia vunnit flera priser – ”Årets hälsoinspiratör”, ”Årets träningsblogg” och ”Årets hälso- & träningsblogg”.

Sedan 2020 har Sofia ett samarbete med Akademibokhandeln där hon gett ut fem kalendrar och en produktlinje med tydligt hälsofokus. Hon har gett ut flera böcker med Bonnier Fakta: PT-Fias tio i topp (2015), Trappträning (2016) och 201 hälsohacks (2022).

Sofias bästa tips för välmående

- Försök att skapa en grund som är baserad på omtanke, för att du vill dig själv väl.

- Utgå från de förutsättningar som råder här och nu och möt dig själv där du befinner dig, för att kunna hjälpa och stärka dig själv framåt.

- Öva på att fråga dig själv vad du behöver och att agera på kroppens signaler. Om du till exempel är trött, lägg dig tidigare direkt istället för att vänta in en sovmorgon som aldrig kommer.

- Undersök var prestation smyger sig in och välj aktivt bort prestation där du inte mår bra av den. Märker du till exempel att din träning blir väldigt prestationsbaserad, men att du egentligen behöver röra på dig för att må bra utan stress och press, justera så att din träningsrutin kan få vara fri från prestation.

Försök att skapa en grund som är baserad på omtanke, för att du vill dig själv väl. -Sofia

Sofias favoriter från Healthwell:

  • Healthwell Kokosolja Neutral EKO
  • Healthwell Probiotic Premium
  • Healthwell Active Plant Protein

  • - Healthwell Kokosolja Neutral EKO är helt ljuvlig att smörja in sig med efter duschen. Huden blir otroligt återfuktad och mjuk utan att dofta kokos. Det är också härligt att blanda den i ett bad så behöver man inte smörja in sig efteråt. Healthwell Probiotic Premium använder jag för att vara säker på att få i sig de goda bakterierna som lägger grunden för maghälsa och stärker immunförsvaret. Healthwell Active Plant Protein är perfekt att blanda ner i smoothies och gröt för att öka mättnaden.

Sofias instagram:

Sofias favoriter:

 
Kokosolja neutral
 
Probiotic Premium
 
Active Plant Protein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Lär dig mer

 
Lär känna Susanna Jungblom

Lär känna Susanna Jungblom

Susanna vill hjälpa kvinnor att hitta en balans och nå sina hälsomål.
 
Lär känna Josefine Johnsson

Lär känna Josefine Johnsson

Den elitsatsande långdistanslöparen Josefine inspirerar och sprider löparglädje.
 
Lär känna Annie Erfass

Lär känna Annie Erfass

Annie inspirerar till en hållbar och hälsosam livsstil med god mat, utan förbud.
 
Lär känna Johanna Hector

Lär känna Johanna Hector

Johanna Hector blev tidigt förälskad i yogan som holistisk väg till hälsa.
 
Lär känna Josefine Dyall

Lär känna Josefine Dyall

Josefine Dyall vill hjälpa dig att leva i kontakt med ditt hjärta.
 
Detox, en renande kur

Detox, en renande kur

Detox är ett effektiv sätt att maximera kroppens reningsprocess.
 
Graviditetsträning

Graviditetsträning

Träningstips för dig som är gravid.
 
Det här är rosenrot

Det här är rosenrot

Rosenrot tillhör adaptogenerna och har en uppiggande effekt.
 
Kan man träna efter sin menscykel?

Kan man träna efter sin menscykel?

Lär dig förstå menscykeln och hur den kan påverka dig och din vardag.
 
Träna med gummiband

Träna med gummiband

Träna enkelt med gummiband - perfekt för hemmaträning och på semestern,
 
Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget

Bli av med sötsuget en gång för alla! Här får du värdefulla tips och råd.
 
Annie Erfass (Kalorismart): Så skapar du balans och vanor som håller

Annie Erfass (Kalorismart): Så skapar du balans och vanor som håller

Skapa vanor som håller i längden med vår hälsoinspiratör Kalorismart!
 
Tips för att bli piggare

Tips för att bli piggare

I denna artikel får du tips på hur du bli piggare på både kort och lång sikt.
 
5 sätt att förbättra rörligheten

5 sätt att förbättra rörligheten

Förbättra din rörlighet med rätt träning och näring.
 
Vad är PMS, och hur kan man lindra besvären?

Vad är PMS, och hur kan man lindra besvären?

Lär dig mer om PMS och hur du själv kan lindra dina besvär!
 
Ät efter din menscykel för hormonell balans

Ät efter din menscykel för hormonell balans

Läs om hur du kan lägga upp din kost för en mer balanserad hormonhälsa.
 
Guide: Hudvård för torr hy

Guide: Hudvård för torr hy

Varför blir huden torr och hur tar man bäst hand om torr hud?
 
Gör en renande detox med juice

Gör en renande detox med juice

Lär dig hur du maximerar kroppens reningsprocess med hjälp av juice.
 
Yoga för nybörjare

Yoga för nybörjare

Lär dig allt du behöver för att komma igång med yoga!
 
Så mycket energi förbrukar du

Så mycket energi förbrukar du

Hur många kalorier förbrukas vid en promenad?