Raw paranötgröt

Gröt med paranötter

Denna mättande gröt med paranötter, hampa och chia blir en lyxig raw frukost. Toppa med nyttiga mullbär och lingon för en extra hälsoboost!

Ingredienser, 1 portion

1 dl paranötter

1/2 dl hampafrön

1 1/2 dl vatten

1 tsk chiafrön

1/2 krm vaniljpulver

Torkade vita mullbär

Något upptinade lingon

Gör så här:

Häll hampafrön och vatten i en mixer och mixa till mjölkliknande konsistens.

Häll av 1/2 dl av mjölken som du sparar till serveringen. Låt resten av mjölken vara kvar i mixern.

Lägg i paranötter, vaniljpulver och chiafrön i mixern och mixa allt till en gröt.

Servera gröten med hampamjölken och toppa med gojibär eller mullbär och halvtinade lingon.

Ingredienser & topping

 
Hampafrön
 
Hampafrön
 
Raw Paranötter
 
Chiafrön
 
Gojibär RAW

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Raw Food

Raw food är en kosthållning som baseras på oupphettad mat från naturen.
 

Därför pratar alla om Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Hampa

Hampaväxten har många användningsområden och är mycket näringsrik.
 

Chiagröt med nötter

Starta dagen men en härlig chiagröt. Snabbt och nyttigt!
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Julmysli med chia och hampafrön

Låt härlig apelsindoft fylla köket tillsammans med vanilj och kanel. Denna rostade müsli ger dig en bra start på juldagsmorgonen.
 

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
 

Uppladdningsdrink med chiafrön

Omega 3 och kostfiber! Ett bra och enkelt sätt att starta dagen!
 

Julens köttbullar med hampafrön

Julens godaste köttbullsrecept hittar du här. Hampafröna ger köttbullarna en fyllighet och rikhet på omega-3, kostfiber och protein.
Visa fler