Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet | Naturliga oljor

Raw paranötgröt

Gröt med paranötter

Denna mättande gröt med paranötter, hampa och chia blir en lyxig raw frukost. Toppa med nyttiga mullbär och lingon för en extra hälsoboost!

Ingredienser, 1 portion

1 dl paranötter

1/2 dl hampafrön

1 1/2 dl vatten

1 tsk chiafrön

1/2 krm vaniljpulver

Torkade vita mullbär

Något upptinade lingon

Gör så här:

Häll hampafrön och vatten i en mixer och mixa till mjölkliknande konsistens.

Häll av 1/2 dl av mjölken som du sparar till serveringen. Låt resten av mjölken vara kvar i mixern.

Lägg i paranötter, vaniljpulver och chiafrön i mixern och mixa allt till en gröt.

Servera gröten med hampamjölken och toppa med gojibär eller mullbär och halvtinade lingon.

Ingredienser & topping

 
Hampafrön
 
Hampafrön
 
Raw Paranötter
 
Chiafrön EKO

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Raw Food

Raw food är en kosthållning som baseras på oupphettad mat från naturen.
 

Julmysli med chia och hampafrön

Rostad juligmüsli som ger dig en bra start på juldagsmorgonen.
 

Chiagröt med nötter

Starta dagen men en härlig chiagröt. Snabbt och nyttigt!
 

Uppladdningsdrink med chiafrön

Omega 3 och kostfiber! Ett bra och enkelt sätt att starta dagen!
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Chiasylt raw

Låt chiafrön utgöra grunden till denna naturliga sylt med mindre socker.
 

Chiapudding - vanilj & blåbär

Denna krämiga variant av chiapudding är rik på stärkande antioxidanter!
 

Julens köttbullar med hampafrön

Julens godaste köttbullsrecept hittar du här. Hampafröna ger köttbullarna en fyllighet och rikhet på omega-3, kostfiber och protein.
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Mullbär

Mullbär är rikt på näringsämnen och förknippas med blodsockerbalans.
 

Hampaproteinbar

Denna rawfood proteinbar med hampaprotein innehåller allt du kan tänkas behöva.
 

Gröt med lingon

Gröt är en klassiker på frukostbordet. Prova denna variant med smak av lingon.
 

Fibergröt

Gröt som är mättande och bra för magen! Chiafrön ger dig dessutom omega 3!
 

Kycklingspett med hampafrön och kokos

Kolhydratssnål maträtt med proteinrika kycklingspett som är dubbelpanerade i kokosmjöl och hampafrön.
 

Hampasmoothie med antioxidanter

En ljuvigt fruktig och antioxidantrik smoothie med hampaprotein som bas.
 

Hampapesto

Hampafröna ersätter parmesanosten i peston om du vill göra den 100% vegan.
 

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
 

Chia fresca

Chia fresca är en näringsrik dryck rik på omega-3 och kostfiber.
 

Därför är chiafrön nyttiga

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
 

Det här är hampa

Hampaväxten har många användningsområden och är mycket näringsrik.
 

Yoghurtfrukost med topping

Unna dig en god start på dagen med detta enkla frukostrecept.
 

Bliss Balls

Bliss balls är rawfoodbollar som är perfekta att ha med som mellis i farten!
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Proteinrika pannkakor med chiasylt

Glutenfria, proteinrika pannkakor som serveras med underbar chiasylt.
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
 

Chiapudding med smak av nypon

Nypon ger denna chiapudding en uppfriskande och god smak.