Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet | Naturliga oljor

Chiapudding med smak av nypon

Denna chiapudding får en härligt uppfriskande smak tack vare nyponpulver.

Chiapudding i ett glas.

Ingredienser
Näringsvärdeper portion
Energi219 kcal
Protein9 g
Kolhydrater9 g
Fett14 g
Fibrer13 g
1 portion
3 msk chiafrön
2,5 dl mandelmjölk
2,5 g nyponpulver

Tillredning:

Blanda chiafrön och nyponpulver i ett glas. Tillsätt mandelmjölken och rör om. Ställ in chiapuddingen i kylen och låt stå ett par timmar eller över natten. Toppa chiapuddingen med kokos innan du serverar.

Ingredienser

 
Nyponpulver EKO
 
Chiafrön EKO

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Syrlig msm- och nyponsmoothie

Starta varje dag med en syrlig och uppiggande "ledsmoothie" fylld med näring.
 

Nyponsoppa

Koka en välgörande nyponsoppa med nyponpulver.
 

Smoothie med nyponpulver

Denna jordgubb/grapefruktsmoothie är fylld med c-vitaminrikt nyponpulver!
 

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Chiapudding - vanilj & blåbär

Denna krämiga variant av chiapudding är rik på stärkande antioxidanter!
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
 

Smoothie med nypon

Denna härligt färgstarka smoothie passar både till frukost och mellanmål.
 

Allt du vill veta om nypon

Nypon hör till vår nordiska flora och har många hälsosamma egenskaper.
 

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
 

Vegansk chiapudding med banan

Mättande och nyttig chiapudding som dessutom är vegansk - och riktigt god!
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Uppladdningsdrink med chiafrön

Omega 3 och kostfiber! Ett bra och enkelt sätt att starta dagen!
 

Därför är chiafrön nyttiga

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Vitaminsmoothie

Blanda enkelt en hälsosmoothie med hampaprotein, chiafrön och nyponpulver.
 

Rawbollar med nyponpulver

Rawbollar med nyponpulver
 

Så får du upp rörligheten - Med Sara Söderström

Få upp rörligheten med enkla övningar & undvik smärtande nacke, axlar & leder.
 

Måltidsersättningssmoothie

Gör din egen måltidsersättning i form av denna smoothie.
 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Muskel- och ledhälsa

Genom rätt träning och kost kan du påverka din muskulatur och dina leder.
 

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
 

Overnight oats

Trendiga overnight oats blir en mättande och näringsrik start på dagen.
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!