Artikelsida | Kost & kosttillskott | Träning & målsättning | Recept | Hudvård & skönhet

Smoothie

Med goji och chia

Njut av en iskall smoothie fullproppad av energi från gojibäret, toppad med fiberrik chia och proteinpulver. Perfekt uppladdning inför vardagens påfrestningar eller för en rogivande egenstund mitt på dagen.

Två röda smoothies i glas med sugrör.

Ingredienser, 2 port
Näringsinnehåll1 port
Energi284 kcal
Protein17 g
Kolhydrat30 g
Fett12 g
Varfri mjölksort, 6 dl
Gojibär, 4 msk
Proteinpulver, 4 msk
Banan, 1 st
Hallon, frysta, 1 dl
Ev. Chiafrön, 2-4 msk

Servering:

Mixa proteinpulver med vätskan, bananen och hallonen. Variera gärna ditt val av proteinsmak, testa gärna vanilj eller fruktsmak. Mixa tills du har en slät drink. Toppa sedan med gojibär och om du vill, chiafrön.

Bra ingredienser

 
Chiafrön EKO
 
Core Whey Protein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Gojismoothie

En härlig smoothie med gojibärs-extrakt och hasselnötsmjölk som bas
 

Syrlig msm- och nyponsmoothie

Starta varje dag med en syrlig och uppiggande "ledsmoothie" fylld med näring.
 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Goji superbäret

Gojibär är smakrika små bär, fullt av antioxidanter, mineraler och vitaminer.
 

Supersmoothie

Grönt för ögat och en fröjd för gommen, smoothie med avokado, kiwi och ingefära
 

Julmysli med chia och hampafrön

Rostad juligmüsli som ger dig en bra start på juldagsmorgonen.
 

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
 

Proteinrika pannkakor med chiasylt

Glutenfria, proteinrika pannkakor som serveras med underbar chiasylt.
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Smoothie med nyponpulver

Denna jordgubb/grapefruktsmoothie är fylld med c-vitaminrikt nyponpulver!
 

Supernyttig acaismoothie

Gör en smoothie med superfrukten och antioxidanten acai från Amazonas djungler!
 

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
 

Sommarsmoothie med bär

En somrig smoothie med hallon och jordgubbar som både läskar och mättar.
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Chiasmoothie med sting

Krya på dig med en härlig chiasmoothie med sting.
 

Hemmagjord mysli Goji/Chia

Blanda en engeririk hälsomysli med gojibär och chiafrön.
 

Smoothie med nypon

Denna härligt färgstarka smoothie passar både till frukost och mellanmål.
 

Low carb Gojipistagebröd

Detta otroligt goda bröd med gojibär och pistagenötter är både low carb, glutenfritt och fantastiskt välsmakande!
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Energismoothie

Innehåller allt du behöver för att kicka igång systemet.
 

Vitaminsmoothie

Blanda enkelt en hälsosmoothie med hampaprotein, chiafrön och nyponpulver.
 

Havtorn Tropical smoothie

Låt denna underbara och näringsrika smoothie ta dig till exotiska platser som du annars bara kan drömma om.
 

Därför pratar alla om Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Cheesecake

Läcker cheesecake med acaigelé och gojibärsbotten!
 

Hampasmoothie med antioxidanter

En ljuvigt fruktig och antioxidantrik smoothie med hampaprotein som bas.
 

Chiapudding med smak av nypon

Nypon ger denna chiapudding en uppfriskande och god smak.
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Julsmoothie

En god och nyttig smoothie som smakar ljuvligt av pepparkakskryddor.
 

Chiapudding - vanilj & blåbär

Denna krämiga variant av chiapudding är rik på stärkande antioxidanter!
 

Måltidsersättningssmoothie

Gör din egen måltidsersättning i form av denna smoothie.
 

Hälsoboost smoothie

Härligt nyttig smoothie med alger, greens och protein. Serveras väl kyld!