Smoothie

Med goji och chia

Njut av en iskall smoothie fullproppad av energi från gojibäret, toppad med fiberrik chia och proteinpulver. Perfekt uppladdning inför vardagens påfrestningar eller för en rogivande egenstund mitt på dagen.

Två röda smoothies i glas med sugrör.

Ingredienser, 2 port
Näringsinnehåll1 port
Energi284 kcal
Protein17 g
Kolhydrat30 g
Fett12 g
Varfri mjölksort, 6 dl
Gojibär, 4 msk
Proteinpulver, 4 msk
Banan, 1 st
Hallon, frysta, 1 dl
Ev. Chiafrön, 2-4 msk

Servering:

Mixa proteinpulver med vätskan, bananen och hallonen. Variera gärna ditt val av proteinsmak, testa gärna vanilj eller fruktsmak. Mixa tills du har en slät drink. Toppa sedan med gojibär och om du vill, chiafrön.

Bra ingredienser

 
Chiafrön EKO
 
Core Whey Protein

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Gojismoothie

En härlig smoothie med gojibärs-extrakt och hasselnötsmjölk som bas
 

Syrlig msm- och nyponsmoothie

Starta varje dag med en syrlig och uppiggande "ledsmoothie" fylld med näring.
 

Kryddigt julbröd med gojibär

Smaka på julen varje dag genom detta kryddiga och fantastiskt saftiga julbröd på matbordet.
 

Goji superbäret

Gojibär är smakrika små bär, fullt av antioxidanter, mineraler och vitaminer.
 

Supersmoothie

Grönt för ögat och en fröjd för gommen, smoothie med avokado, kiwi och ingefära
 

Julmysli med chia och hampafrön

Rostad juligmüsli som ger dig en bra start på juldagsmorgonen.
 

Gojibollar

Perfekt när du behöver ett mellanmål fullt med energi och antioxidanter.
 

Proteinrika pannkakor med chiasylt

Glutenfria, proteinrika pannkakor som serveras med underbar chiasylt.
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Smoothie med nyponpulver

Denna jordgubb/grapefruktsmoothie är fylld med c-vitaminrikt nyponpulver!
Visa fler