Returärenden

Hur använder jag mig av öppet köp, och vad är det som gäller?
Svar: Om du vill använda dig av öppet köp kontaktar du kundtjänsten senast 14 dagar efter du mottagit din beställning och meddelar att du vill använda dig av din ångerrätt och skicka tillbaka varorna till oss. Varorna ska om möjligt skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i oförändrat skick, för att erhålla full återbetalning. Öppet köp gäller ej på produkter märkta med kort datum eller utgånget datum. Om du returnerar underkläder, strumpor, livsmedel, kosttillskott, skönhetsprodukter, behållare avsedda för förtäring och liknande produkter krävs p.g.a. hälso- och hygienskäl att förseglingen eller plomberingen inte brutits för att ångerrätten ska gälla. Maila till kundtjänsten och be om en returfraktsedel om du inte fått med en i din beställning så att du kan skicka tillbaka produkterna till oss. Svensk Hälsokost har också ett standardformulär för nyttjande av ångerrätten som kan nås här.

Hur gör jag om jag vill använda mig av min bytesrätt?
Svar: Bytesrätten gäller för kläder och oöppnade produkter dock ej för de som är märkta med defekt. Kontakta kundtjänsten om du vill använda dig av din bytesrätt och ange vad du vill byta och till vilken ny vara, så skickar vi ut en returfraktsedel till dig som du använder vid returen. Sedan skickar du tillbaka varan till oss och så fort vi får in din retur så kommer vi skicka den nya varan till dig kostnadsfritt. Varorna ska skickas tillbaka i sin ursprungliga originalförpackning, samt i ursprungligt skick, för att full bytesrätt ska gälla.

Vad menas med smakgarantin?
Svar: De produkter som är märkta med symbolen smakgaranti kan du beställa hem och om du inte är nöjd med produkten så kan du skicka tillbaka den till oss och antingen byta till en annan smak eller få pengarna tillbaka. Om du vill utnyttja smakgarantin vänligen kontakta kundtjänsten så ordnar de en returfraktsedel till dig.