Betalningsinformation

Vilka olika betalsätt kan jag använda mig av?

Svar: De olika betalsätten vi har är direktbetalning, bank-/kreditkort, faktura och delbetalning med faktura via Klarna och Klarna Direkt som betalas via Mobilt BankID. Klarna erbjuder även tjänsten One klick på Mina sidor, där du kan betala alla fakturor som går via Klarna. Din beställning kommer automatiskt bli en faktura och efter du genomfört din beställning så kan du byta betalsätt till direktbetalning eller bank-/kreditkort. 

Vad är det för avgift om jag betalar med bank-/kreditkort?
Svar: Vi tar inte ut någon avgift när du betalar med bank-/kreditkort.

Det går inte att betala med mitt kort, vad gör jag?
Svar: Om du har problem att betala med kort, vänligen ta kontakt med din bank så kan de hjälpa dig att se vad som hänt.

Vad är det för avgift om jag gör en direktbetalning?
Svar: Vi tar inte ut någon avgift när du gör en direktbetalning.

Vad är det för avgift om jag betalar med faktura?
Svar: Vi tar inte ut någon avgift när du väljer faktura och din faktura kommer skickas till din mail.

Vad är det för avgift om jag betalar med delbetalning?
Svar: Betalningen kan delas upp på upp till 24 månader. På avbetalningen tillkommer en aviavgift på 29 kronor per månad samt årsränta på f.n. 0 - 9,95 % och startavgift på 95-295 kronor beroende på vilken återbetalningstid du väljer. Du kan se aktuella villkor för delbetalning och vad månadsbeloppet blir på Klarnas hemsida här.

Vad innebär Mitt Klarna och One klick?
Svar: Under Mitt Klarna kan du enkelt logga in och ha översikt över dina betalda och obetalda fakturor. Här kan du på egen hand förlänga förfallodatum och lägga till påminnelser till dig själv. Med funktionen One Klick kan du på ett snabbt och säkert sätt betala dina fakturor direkt i Mitt Klarna, utan att behöva fylla i OCR-nummer. Det du behöver göra är att först ansluta din bank. Denna betalningsmetod har inga extra avgifter.

Vad gör jag om jag har tappat bort min faktura?
Svar: Om du har raderat din faktura som skickats till din mail så kan du kontakta Klarna på 08-12012010 eller via länken nedan: https://klarna.com/sv

Vad gör jag om jag har glömt betala min faktura och nu har jag hamnat hos inkasso?
Svar: Om fakturan har gått vidare till inkasso så ber vi dig vänligen vända dig till inkassobolaget eller till  Klarna, då de har hand om all fakturering.

Vi använder Klarna Checkout som betallösning.

Varje genomförd och godkänd beställning genererar per automatik en orderbekräftelse. Den vanligaste anledningen till att en orderbekräftelse eller faktura uteblir är att man i samband med beställningen har råkat uppge en felaktig mailadress eller att orderbekräftelsen per automatik sorterats in under Skräppost. 

Faktura
Vi tar inte ut någon avgift när du väljer att betala mot faktura 30 dagar. Fakturan kommer att skickas till din mailadress och kan även betalas via Mitt Klarna.

Kortbetalning
Säker kortbetalning med Mastercard samt Visa, inga kortavgifter tillkommer. Pengarna dras från ditt konto inom 2 bankdagar.

Delbetalning
Betalningen kan delas upp på upp till 24 månader. På avbetalningen tillkommer aviavgift på 29 kronor per månad samt årsränta på f.n. 0 - 9,95 % och startavgift på 95-295 kronor beroende på vilken återbetalningstid du väljer. Du kan se aktuella villkor för delbetalning och vad månadsbeloppet blir på Klarnas hemsida här.

Banköverföring
Betala via din internetbank.