Uppladdningsdrink med chiafrön

Drink med chiafrön

Omega 3 och kostfiber! Gör som det legendariska löparfolket i Tarahumara i Mexico. Ett bra och enkelt sätt att starta dagen eller som uppladdning inför ditt maraton!

Ingredienser

1 glas/portion

1 glas vatten

1 msk chiafrön

1 pressad lime

1 msk honung


Gör så här

Rör ned chiafrön i vattnet. Låt dem ligga i blöt några minuter och rör sedan om. Ju längre de ligger i vattnet desto mer gel bildas. Tillsätt en pressad lime och söta med honung efter smak.

Tips! Du kan också använda chiafrön i bakning, smoothie m.m. Lime kan bytas mot citron.

Nyttiga tillbehör

  Chiafrön EKO
 
Renee Voltaire My Sweet Honey

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Måltidsersättningssmoothie

Gör din egen måltidsersättning i form av denna smoothie.
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Overnight oats

Trendiga overnight oats blir en mättande och näringsrik start på dagen.
 

Superbröd

Ett underbart gott, saftigt och fiberrikt mörkt bröd som är enkelt att göra!
 

Fibergröt

Gröt som är mättande och bra för magen! Chiafrön ger dig dessutom omega 3!
 

Chiagröt med nötter

Starta dagen men en härlig chiagröt. Snabbt och nyttigt!
Visa fler
Staff ▲