Snabb Kesokaka

Kesokaka

Här bjuder vi på en riktig lättlagad måltid.  På 20 min har du en kalorisnål måltid som är proteinrik vilket ger en bra mättnadskänsla. Grunden är keso och ägg därefter kan du blanda i ingredienser efter eget önskemål.  Smaklig måltid!

Ingredienser

4 portioner

4 dl keso

3 st ägg

Ca 150 g Kalkon (går bra med färdigskuret)

1 st Paprika

1 Broccolibukett

 1 st Zucchini

Salt och peppar

Riven parmesan

Gör så här

Skölj och dela broccoli, zucchini och paprika.  Skär kalkonen i bitar. Blanda samman alla ingredienser och häll i en ugnsform. Salta och peppra efter smak och riv över lite parmesanost. Grädda i ugn ca 15 min. Servera gärna med knäckebröd och en tomatsallad

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Receptmeny för en detox

Hur och vad kan man egentligen äta under en detox? Här är en komplett meny!
 

Guide: snabb viktuppgång

Har du svårt att gå upp i vikt och träna upp dina muskler? Vi hjälper dig!
 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Snabblagad pasta med krämig sås

En snabblagad pastarätt som är lättsmällt och rik på kolhydrater.
 

Maltodextrin

Maltodextrin är en snabb och komplex kolhydrat som ofta förekommer i tillskott.
 

Måltidsersättning: Så lyckas du

Hur lyckas man med sin måltidsersättning? VI avslöjar alla knep.
 

Julens ischoklad med kokosolja

Äntligen kan du göra den klassiska ischokladen mer nyttig med kokosolja!
 

Gå ner i vikt

Hör du till de som vill tappa några kilo, följer här några enkla tips.
 

Kryddstarka dietnudlar

Detta är smakrik nudelrätt som passar utmärkt för dig som går på diet.
 

Kalorifri BCAA glass

Gör en frisk BCAA isglass som du med fördel intar i samband med din träning.
Visa fler
Staff ▲