Proteinboost smoothie

Boosta med extra protein som mellanmål eller mixa här din egen återhämtningsdryck efter träning. Denna fylliga proteinshake har en ljuvlig smak av choklad och banan, en oslagbar kombo som passar när som helst på dygnet.

Proteinsmoothie choklad/banan

Ingredienser, 1 port

Näringsinnehåll1 port
Energi363 kcal
Protein29 g
Kolhydrat37 g
Fett11 g
Mandelmjölk, 3 dl
Healthwell Protein, 1 skopa
Banan, ekologisk, 1 st
Raw kakaopulver 1-2 tsk
Vaniljpulver 1/2 tsk
Healthwell Chiafrön, 1-2 msk

Tillredning:

Mixa alla ingredienser utom chia till en jämn och slät smoothie. Du kan välja att yta ut mandelmjölken mot en annan mjölksort om du hellre vill, och välj den smak på proteinpulvret som du tycker bäst om, där chokladsmaken ger en extra smakboost, vaniljsmak kan ge en tydligare fräschör eller naturell för att ta tillvara på de övriga ingrediensernas smak till fullo.

Avsluta med att låta chiafröna sjunka ner i shaken, för en extra krämig och näringsrik dryck.

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej
Tack för din åsikt!
Matbloggstoppen
Skriven av Svensk Hälsokost