Havre- och chokladpudding

Nu kan du äta chokladpudding till frukost! Denna nyttiga och välsmakande pudding ger en kick på morgonen eller mättar som mellanmål när hungern och suget sätter in.

Chokladpuddig med havre

Ingredienser 1-2 portioner:

2 dl fiberhavregryn
1 msk solrosfrön
1 msk linfrön
1 msk chiafrön
1 skopa Core Protein med chokladsmak (kasein för snabbversion)
Nypa salt
2,5 dl vatten (1,5 dl för snabbversion)
Ev. lite bär eller sockerfri sylt

Gör så här:

Förbered genom att lägga havregryn, chiafrön och linfrön i vattnet och låt ligga i kylen ca en timme. Blanda det torra proteinpulvret med salt. Bäst blir det om du använder vassleprotein, eftersom det inte drar åt sig vatten så mycket. Blanda sedan alla ingredienser tillsammans. Garnera med lite bär eller kalorifri sylt för godast resultat.

För dig med brådis: Blanda alla ingredienser med 1,5 dl vatten. Använd då gärna kaseinprotein som drar åt sig vätska mer.

Prova som frukost eller som ett nyttigt mellanmål!

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej
Tack för din åsikt!
Matbloggstoppen
Skriven av Jonas Andersson