Krämig chiapudding med vanilj & frukt

Chiapudding

Chiafrön är fantastiska på många sätt med sin rikedom av fiber, protein och nyttig omega-3! Tillaga en stärkande chiapudding som sätter färg på dina små gyllene frön. Denna variant av chiapudding är krämig och rik på stärkande antioxidanter som ger kroppen en riktigt hälsoboost!

Ingredienser till 1 portion

Topping

2 msk chiafrön
1/2 dl vatten
1 dl mandelmjölk
1 krm äkta vaniljpulver
1 tsk Agavesirap eller honung
1/2 dl hackad mango eller annan söt frukt (apelsin, ananas eller jordgubbar)
Färska blåbär

Gör så här:

Blanda mandelmjölken med vattnet i en skål eller ett glas. Häll sedan i chiafrön, vanilj och valfri sötning i vätskan. Rör om var 10 minut första halvtimmen för att chiafröna inte skall klumpa ihop sig och låt därefter stå kallt i minst 3 timmar. Hacka den färska frukten och vänd ner den i puddingen. Toppa med färsk frukt så som blåbär för att tillföra lite extra antioxidanter!

Tips!

Chiapudding kan göras i en mängd olika utföranden. Bara fantastin sätter stopp. Ett tips är att byta ut honungen som sötning mot en mosad banan som du blandar i puddingen innan du ska servera. Toppa med kanel och kokos så får den ytterligare smak.

Ingredienser

 
Superfruit Raw Agave Sirap
 
Chiafrön EKO
 
Raw Food Shop Sötin Vaniljsocker

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Chiapudding

Grundrecept på chiapudding. Variera med olika smaker!
 

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
 

Chiapudding med smak av nypon

Nypon ger denna chiapudding en uppfriskande och god smak.
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
 

Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
Visa fler
Staff ▲