Chiapudding

Chiafrön är rika på protein, omega-3 och fiber och sväller i vätska. Det gör dem mycket tacksamma att göra nyttiga och goda desserter med. Detta är ett grundrecept på chiapudding, men testa dig fram och variera med olika smaker.

Chiapudding

Ingredienser, 1 port

2,5 dl mjölk av valfri sort

0,75 dl chiafrö

1-2 tsk agavesirap

valfri frukt och bär

Gör så här:

Rör ner chiafröna i mjölken och blanda med sirapen. Agavesirap är sött, så smaka av så du får en lagom sötma för dig.

Låt blandningen stå i kylen över natten. Chiafröna kommer att svälla i mjölken och bilda en pudding.

Ta ut puddingen en stund före servering och toppa med valfri frukt och bär.

Tips! Variera smakerna och rör ner lite kakao, vaniljpulver, kokosflingor eller något annat gott.

Ingredienser

 
Chiafrön EKO
 
Superfruit Raw Agave Sirap

Var denna artikel till hjälp?   Ja   Nej

Relaterade artiklar

 

Chiapudding grundrecept

Gott grundrecept på chiapudding.
 

Chiafrön

Chiafrön är nyttiga hälsofrön fulla av protein, omega-3 och kostfibrer.
 

Chiapudding med smak av apelsin

Chiapudding är frukosten på allas läppar - prova en variant med apelsinsmak.
 

Chiapudding med smak av nypon

Nypon ger denna chiapudding en uppfriskande och god smak.
 

Chiapudding - vanilj & blåbär

Denna krämiga variant av chiapudding är rik på stärkande antioxidanter!
 

Julig chiapudding

Klassisk chiapudding i uppdaterad version, med juliga pepparkakskryddor.
 

Chiapudding med smak av bounty

CHiapudding som smakar som godis.
 

Chiapudding med kiwi

Chiapudding är en utmärkt frukost rik på omega-3, fiber och protein.
 

Chiapudding extra creamy

Extra krämig och proteinrik chiapudding med yoghurt och kvarg.
 

Chiaproteinfluff i vaniljsmak

Tillaga en fluffig succédessert rik på både protein, fiber & nyttiga fettsyror.
Visa fler
Staff ▲